ponedeljek, 14. oktober 2013

TEDEN OTROKA

TEDEN OTROKA
Iskali smo bralni zaklad in ga našli ...         
Teče že četrto leto, odkar v tednu otroka pripravljamo dejavnosti  branja in druženja ob knjigi.
Letos v tednu otroka učenci OŠ Poljane in otroci Vrtca Agata iščejo bralni zaklad, berejo pravljice, ki so polne modrosti, se iz njih učijo in tako bogatijo svoje in naše življenje.
Učenci skupaj s ptičkom Vedežem peljejo otroke po poti ugank in namigov do bralnega zaklada. Z bralnim zakladom – knjigo se odpravijo do knjižnih polic, kjer knjige spijo. Prepustijo se zgodbicam, ki jih popeljejo na potovanje v iskanju zaklada. Ob branju pridejo do določenega  »nauka«, ki ga učenci zapišejo, otroci pa potem odnesejo v svojo skupino in shranijo na vidnem mestu.
Učenci se tako spet preizkušajo v vlogi vodenja skupine tri-,  štiri- in petletnikov, se z njimi družijo in povezujejo ob branju.
Dejavnosti so že takoj prvi dan odlično uspele in se nadaljujejo še ves teden.
 
Barbara Tavčar
 
*****
 
V letošnjem letu naša šola sodeluje v projektu: Priložnost za vsakogar!, kjer posvečamo veliko pozornost sodelovanju, prostovoljstvu, pomoči in neformalnemu druženju z vrstniki in mlajšimi.


Vsak dan v tem tednu se učenci podajo v dve vrtčevski skupini in iščejo, poslušajo, pripovedujejo. Prav vsak dan pa se jim pridružita tudi po dve učenki izbirnega predmeta šolsko novinarstvo, ki pisno in fotografsko dokumentirata, kako se imajo.

 

*****

 

PONEDELJEK, 7. OKTOBER – Karin Eržen in Maruša Stanonik, 8. b


 
V ponedeljek, 7. oktobra,  so knjižni zaklad lovili otroci iz vrtčevskih skupin Medvedki in Pikapolonice.  S pomočjo ugank, ki so jo za posamezno skupino prebrale sedmošolki Lea Potočnik in Sabina Bohinc ter osmošolki Eva Luznar in Ana Stržinar, so uspešno prišli do zaklada – knjige. Knjigo so nato odnesli v knjižnico, kjer so jo prebrali in se o njej veselo pogovorili.
 
Otroci iz skupine PIKAPOLONICE so dejali, da bi se z veseljem udeležili podobnih dogodkov. Najbolj jim je bil všeč sam lov za zakladom,  a se tudi zgodbice z naslovom Mala miška in veliko rdeče jabolko niso branili. Končali so tako veseli, da smo za konec slišali še pesem o pikapolonicah.
 
Otroci iz skupine MEDVEDKI so povedali, da jim je bilo najbolj všeč branje knjige z naslovom Ačiha. Zgodbo so obnovili in poklepetali o knjižnih junakih. Pa tudi oni bi radi kmalu spet doživeli kaj podobnega.
 
Zapomnili si bodo:

Ko kihnemo, si pokrijemo usta.

Na stolu lepo sedimo in ne cmokamo.

Ne prepiramo se in smo prijatelji.






































 
*****
 
TOREK, 8. OKTOBER – Brigita Ferlež, 8. a, in Jerca Stanonik, 8. b
 
Okrog pol devetih smo prišli v skupino Zmajev. Najprej smo morali najti zaklad. Pomagali so nam modri ptički, ker pa so Zmaji odlični raziskovalci, so ga seveda našli v avli šole. Odhiteli smo v knjižnico in prebrali naš zaklad.  Naslov knjige (našega zaklada) je bil Pika Pika Polonica.  Zmajem se je branje zdelo zelo zanimivo. Najbolj zanimivo pa se jim je zdelo iskanje zaklada. Na kocu branja smo s skupnimi močmi napisali, kaj moramo narediti, če se izgubimo. Z našimi bralnimi uricami smo končali, Zmaji pa so se nasmejanih obrazov vrnili v svojo igralnico.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Druga, mlajša skupina, je bila malo manj uspešna pri iskanju zaklada, vendar so ga vseeno našli v avli šole. Odhiteli smo v knjižnico, kjer nas je sprejela knjižničarka Majda. Prebrali smo knjigo Bodimo prijazni. Otroci iz skupine Ribice so bili zelo tihi, a vseeno so nam razkrili, da jim je bilo iskanje zaklada po šoli všeč. Dokazali so nam, da zelo veliko vedo, čeprav so malo mlajši. Ugotovili smo, kaj pomeni biti prijazen in kaj moramo narediti, da so tudi drugi prijazni do nas.

 


 






 


 



 
 
 
 
 
 

*****
 
ČETRTEK, 10. OKTOBER – Katja Jelovčan in Aleksandra Logar, 8. b
Tokrat sta učenca Matej in Maks iz 4. razreda popeljala po šoli 1. a razred. Vodil jih je ptiček Vedež. Z njima so otroci našli bralni zaklad. Ko so našli knjigo z naslovom Špelca in bradač, so takoj odhiteli v knjižnico in jo prebrali. S pomočjo risb so obnovili knjigo. Šlo jim je dobro, saj so knjigo pozorno poslušali. Na majhen plakatek so napisali tri lepe misli:

~       Prijatelji si pomagajo.
~       Prijazni smo drug do drugega.
~       Vzamemo si čas za delo in zabavo.
Vprašali smo jih:
Ali vam je bil všeč drugačen način branja? – Da.

Kaj vam je bilo najbolj všeč? – Najbolj všeč nam je bilo, ko smo našli knjigo, iskali namige in všeč nam je bila knjiga.

***** 

Učenki Aleksandra Logar in Erika Kos pa sta po šoli popeljali 1. b razred, spet s pomočjo ptička Vedeža. Po iskanju knjige z naslovom Pegasta jagoda so jo šli prebrat v knjižnico. S knjižničarko so obnovili knjigo. Zapisali so še dve lepi misli, ki se glasita:
~       Ni pomembno, kako izgledaš, važno je, da si prijazen.
~       Pomembno je prijateljstvo.

Všeč jim je bil drugačen način branja. Najbolj pa jim je bil všeč bralni zaklad.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*****


PETEK, 11. OKTOBER – Patricija Raztresen, 8. a, in Aleksandra Logar, 8. b

V petek so se na lov za bralnim zakladom odpravili še otroci Vrtca Agata iz Lovskega doma. Zjutraj so se zbrali v OŠ Poljane in čakali na bralke in pomočnice iskanja bralnega zaklada. Ta dan so bile za branje na vrsti Katja, Tina in Vesna iz 8. b. Ko so prišle, se je iskanje zaklada lahko začelo. Otroci so po celi šoli iskali ptička, ki je v kljunčku nosil namig za naslednjo postajo. Ptiček Vedež nas je naposled pripeljal v šolsko avlo, kjer so v ptičji hišici v krošnji drevesa našli knjigo. Vsi skupaj smo odšli v knjižnico, kjer so Tina, Katja in Vesna otrokom prebrale poučno knjigo z naslovom Pujsa imamo za soseda. Po branju so se o zgodbici še pogovorili, jo obnovili in ugotovitve zapisali na list. Cilj tega branja so bila pravila o bontonu in vljudnosti.

Mali nadebudneži so soglasno ugotovili, da je človeka treba najprej spoznati, potem pa govoriti, kakšen je. Ugotovili pa so tudi, da ljudi ne smemo obsojati, dokler se ne prepričamo, ali to res drži, pa tudi to, da je treba prav vsakega lepo pozdravljati.

S sonovinarko Aleksandro sva otroke povprašali naslednja vprašanja: 
Ste uživali ob lovu na zaklad?

Se vam je zdel lov na zaklad težak?

Vam je bila knjiga všeč?

Kaj vam je bilo najbolj všeč?

Kaj pa vam je bilo na splošno najbolj všeč?

Na vprašanja, če se jim je lov za zakladom zdel težak, jih je večina odgovorila z da, in na naslednje vprašanje so odgovorili z istim odgovorom.

Na vprašanje, kaj v knjigi jim je bilo najbolj všeč, jih je večina odgovorila:

“Najbolje je bilo, ko so živali pri pujsu pile čaj in jedle cimetove piškote, zraven pa se igrale še družabno igro.”

Na zadnje vprašanje pa sva dobili odgovor, da je bilo najbolje, ko so iskali bralni zaklad in brali knjigo.

Skratka! Otroci so uživali, uživali pa sva tudi midve s Sandro.


 

 














 
******
 
Bralnega zaklada pa nismo iskali samo v Poljanah.
Tudi na podružnični šoli v Javorjih, jih je obiskal ptiček Vedež, ter poletel z njimi do zaklada.
Več si lahko preberete s klikom na povezavo J Bralni zaklad v Javorjih .