TEDEN OTROKA
Iskali smo bralni zaklad in ga našli ...
Teče že četrto leto, odkar v tednu otroka pripravljamo dejavnosti branja in druženja ob knjigi.
Letos v tednu otroka učenci OŠ Poljane in otroci Vrtca Agata iščejo bralni zaklad, berejo pravljice, ki so polne modrosti, se iz njih učijo in tako bogatijo svoje in naše življenje.
Učenci skupaj s ptičkom Vedežem peljejo otroke po poti ugank in namigov do bralnega zaklada. Z bralnim zakladom – knjigo se odpravijo do knjižnih polic, kjer knjige spijo. Prepustijo se zgodbicam, ki jih popeljejo na potovanje v iskanju zaklada. Ob branju pridejo do določenega »nauka«, ki ga učenci zapišejo, otroci pa potem odnesejo v svojo skupino in shranijo na vidnem mestu.
Učenci se tako spet preizkušajo v vlogi vodenja skupine tri-, štiri- in petletnikov, se z njimi družijo in povezujejo ob branju.
Dejavnosti so že takoj prvi dan odlično uspele in se nadaljujejo še ves teden.
Barbara Tavčar
*****
V letošnjem letu naša šola sodeluje v projektu: Priložnost za vsakogar!, kjer posvečamo veliko pozornost sodelovanju, prostovoljstvu, pomoči in neformalnemu druženju z vrstniki in mlajšimi.
Vsak dan v tem tednu se učenci podajo v dve vrtčevski skupini in iščejo, poslušajo, pripovedujejo. Prav vsak dan pa se jim pridružita tudi po dve učenki izbirnega predmeta šolsko novinarstvo, ki pisno in fotografsko dokumentirata, kako se imajo.
*****
PONEDELJEK, 7. OKTOBER – Karin Eržen in Maruša Stanonik, 8. b
V ponedeljek, 7. oktobra, so knjižni zaklad lovili otroci iz vrtčevskih skupin Medvedki in Pikapolonice. S pomočjo ugank, ki so jo za posamezno skupino prebrale sedmošolki Lea Potočnik in Sabina Bohinc ter osmošolki Eva Luznar in Ana Stržinar, so uspešno prišli do zaklada – knjige. Knjigo so nato odnesli v knjižnico, kjer so jo prebrali in se o njej veselo pogovorili.
Otroci iz skupine PIKAPOLONICE so dejali, da bi se z veseljem udeležili podobnih dogodkov. Najbolj jim je bil všeč sam lov za zakladom, a se tudi zgodbice z naslovom Mala miška in veliko rdeče jabolko niso branili. Končali so tako veseli, da smo za konec slišali še pesem o pikapolonicah.
Otroci iz skupine MEDVEDKI so povedali, da jim je bilo najbolj všeč branje knjige z naslovom Ačiha. Zgodbo so obnovili in poklepetali o knjižnih junakih. Pa tudi oni bi radi kmalu spet doživeli kaj podobnega.
Zapomnili si bodo:
Ko kihnemo, si pokrijemo
usta.
Na stolu lepo sedimo in ne
cmokamo.
Ne prepiramo se in smo
prijatelji.
*****
TOREK, 8. OKTOBER
– Brigita Ferlež, 8. a, in Jerca Stanonik, 8. b
Okrog pol devetih
smo prišli v skupino Zmajev. Najprej smo morali najti zaklad. Pomagali so nam
modri ptički, ker pa so Zmaji odlični raziskovalci, so ga seveda našli v avli
šole. Odhiteli smo v knjižnico in prebrali naš zaklad. Naslov knjige (našega zaklada) je bil Pika
Pika Polonica. Zmajem se je branje zdelo
zelo zanimivo. Najbolj zanimivo pa se jim je zdelo iskanje zaklada. Na kocu
branja smo s skupnimi močmi napisali, kaj moramo narediti, če se izgubimo. Z
našimi bralnimi uricami smo končali, Zmaji pa so se nasmejanih obrazov vrnili v
svojo igralnico.
Druga, mlajša
skupina, je bila malo manj uspešna pri iskanju zaklada, vendar so ga vseeno
našli v avli šole. Odhiteli smo v knjižnico, kjer nas je sprejela knjižničarka
Majda. Prebrali smo knjigo Bodimo prijazni. Otroci iz skupine Ribice so bili
zelo tihi, a vseeno so nam razkrili, da jim je bilo iskanje zaklada po šoli
všeč. Dokazali so nam, da zelo veliko vedo, čeprav so malo mlajši. Ugotovili
smo, kaj pomeni biti prijazen in kaj moramo narediti, da so tudi drugi prijazni
do nas.


*****
ČETRTEK,
10. OKTOBER – Katja Jelovčan in Aleksandra Logar, 8. b
Tokrat sta učenca Matej in
Maks iz 4. razreda popeljala po šoli 1. a razred. Vodil
jih je ptiček Vedež. Z njima so otroci našli bralni zaklad. Ko so našli knjigo
z naslovom Špelca in bradač, so takoj odhiteli v knjižnico in jo
prebrali. S pomočjo risb so obnovili knjigo. Šlo jim je dobro, saj so knjigo
pozorno poslušali. Na majhen plakatek so napisali tri lepe misli:
~
Prijatelji si pomagajo.
~
Prijazni smo drug do drugega.
~
Vzamemo si čas za delo in zabavo.
Vprašali smo jih:
Ali vam je bil všeč drugačen
način branja? – Da.
Kaj vam je bilo najbolj všeč?
– Najbolj všeč nam je bilo, ko smo našli
knjigo, iskali namige in všeč nam je bila knjiga.
*****
Učenki Aleksandra Logar in
Erika Kos pa sta po šoli popeljali 1. b
razred, spet s pomočjo ptička Vedeža. Po
iskanju knjige z naslovom Pegasta jagoda so jo šli prebrat v knjižnico. S knjižničarko so obnovili knjigo. Zapisali
so še dve lepi misli, ki se glasita:
~
Ni pomembno, kako izgledaš, važno je, da si prijazen.
~
Pomembno je prijateljstvo.
Všeč jim je bil drugačen
način branja. Najbolj pa jim je bil všeč bralni zaklad.
*****
PETEK,
11. OKTOBER – Patricija Raztresen, 8. a, in Aleksandra Logar, 8. b
V petek so se na lov za
bralnim zakladom odpravili še otroci Vrtca Agata iz Lovskega doma. Zjutraj so
se zbrali v OŠ Poljane in čakali na bralke in pomočnice iskanja bralnega
zaklada. Ta dan so bile za branje na vrsti Katja, Tina in Vesna iz 8. b. Ko so prišle,
se je iskanje zaklada lahko začelo. Otroci so po celi šoli iskali ptička, ki je
v kljunčku nosil namig za naslednjo postajo. Ptiček Vedež nas je naposled
pripeljal v šolsko avlo, kjer so v ptičji hišici v krošnji drevesa našli
knjigo. Vsi skupaj smo odšli v knjižnico, kjer so Tina, Katja in Vesna otrokom
prebrale poučno knjigo z naslovom Pujsa
imamo za soseda. Po branju so se o zgodbici še
pogovorili, jo obnovili in ugotovitve zapisali na list. Cilj tega branja so
bila pravila o bontonu in vljudnosti.
Mali nadebudneži so soglasno
ugotovili, da je človeka treba najprej spoznati, potem pa govoriti, kakšen je.
Ugotovili pa so tudi, da ljudi ne smemo obsojati, dokler se ne prepričamo, ali
to res drži, pa tudi to, da je treba prav vsakega lepo pozdravljati.
S
sonovinarko Aleksandro sva otroke povprašali naslednja vprašanja:
Ste
uživali ob lovu na zaklad?
Se vam
je zdel lov na zaklad težak?
Vam je
bila knjiga všeč?
Kaj vam
je bilo najbolj všeč?
Kaj pa
vam je bilo na splošno najbolj všeč?
Na vprašanja, če se jim je
lov za zakladom zdel težak, jih je večina odgovorila z da, in na naslednje
vprašanje so odgovorili z istim odgovorom.
Na vprašanje, kaj v knjigi
jim je bilo najbolj všeč, jih je večina odgovorila:
“Najbolje je bilo, ko so
živali pri pujsu pile čaj in jedle cimetove piškote, zraven pa se igrale še
družabno igro.”
Na zadnje vprašanje pa sva
dobili odgovor, da je bilo najbolje, ko so iskali bralni zaklad in brali
knjigo.
Skratka! Otroci so uživali,
uživali pa sva tudi midve s Sandro.
******
Bralnega zaklada pa nismo iskali samo v Poljanah.
Tudi na podružnični šoli v Javorjih, jih je obiskal ptiček Vedež, ter poletel z njimi do zaklada.